Eerste hotel en aankomst op de camping. - Reisverslag uit Coreglia Antelminelli, Italië van Sylvia - WaarBenJij.nu Eerste hotel en aankomst op de camping. - Reisverslag uit Coreglia Antelminelli, Italië van Sylvia - WaarBenJij.nu

Eerste hotel en aankomst op de camping.

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

09 Juli 2019 | Italië, Coreglia Antelminelli

Dag 3 09-07-2019

We zijn alweer op dag drie van onze vakantie.
De heenreis naar ons eerste hotel verliep goed. Rond 14:00 kwamen we via een smal weggetje in een leuk klein dorpje. Het lag op de grens met Italië, maar nog net in Zwitserland.
Een aardige meneer wees ons de kamer.
Het zag er allemaal super netjes uit.
Dick ging even een uurtje op bed liggen en ik ben met de kinderen het dorpje ingelopen.
Smalle steegjes met leuke balkonnetjes, het zag er heel gezellig uit.
We zijn ook het kerkje ingeweest.
Een heel mooi kerkje. Zelfs de kinderen waren ervan onder de indruk.
Naderhand kwam Dick ook nog even kijken.
Savonds hebben we Heerlijk gegeten bij het hotel. We zijn optijd gaan slapen want de volgende dag vetrokken we via Milaan naar coreglia antelminelli in toscane.
Sochtens eerst nog even een lekker ontbijtje en daarna zijn we aangereden.
Alles verliep goed alleen bij Milaan is het altijd druk en ze rijden daar van links naar rechts zonder richting aan te geven. Dus we waren blij toen we daar voorbij waren.
Rond 15:00 kwamen we aan bij de camping.
Het was even zoeken naar de receptie maar hebben het uiteindelijk kunnen vinden.
Onze plaats was al gereserveerd. Een mooie ruime plaats tegenover het speeltuintje en ook niet ver van het toiletgebouw.
De tent hadden we zo staan. Daar hebben we vorig jaar in Noorwegen goed op kunnen oefenen.
Nadat we alles ingeruimd hadden en de nodige informatie gekregen hadden bij de receptie gingen we snel wat boodschappen doen. Savonds hebben we nog heerlijk buiten kunnen zitten.
In de nacht hadden we wat regen en onweer maar dat viel allemaal wel mee.
Vandaag ( dag 3 ) na het ontbijt zijn we via de oude stadspoort het dorpje ingelopen.
Erg leuk om door de kleine steile steegjes te lopen. Het is hier totaal niet toeristisch dus we kwamen ook bijna geen toerist tegen.
De lokale bevolking zat of een espresso te drinken in het enige barretje wat we hebben gezien of ze zaten voor hun huisje wat te drinken. Sidney en Brenda waren ook helemaal blij want in elk straatje zagen ze wel een kat zitten hahaha.
Op een gegeven moment zagen we een mini supermarktje. Daar hebben we nog wat kleine dingen gehaald. En sidney en Brenda kregen nog een stukje brood. Op zich best lekker het was brood met een zoute korst eromheen.
Hele aardige mensen overal.
Nadat we terugkwamen hebben we ons eigen omgekleed en zijn we naar het zwembad gelopen. Het was al behoorlijk warm geworden dus een verfrissende duik was wel even lekker.
We zitten nu in de tent. Het regent en onweert even flink maar we hebben bijna de hele dag zon gehad dus daar zijn we al blij mee.
Morgen gaan we naar Lucca. Daar moet een markt zijn op woensdag en het stadje Lucca moet ook heel leuk zijn om door heen te lopen. Missschien huren we daar fietsen want dat is ook een aanrader zeggen ze.
Over een paar dagen plaats ik weer een nieuw verslag. De WiFi is hier heel slecht dus het lukt niet altijd om optijd er iets op te zetten.

• 09 Juli 2019 - 19:39

Oma:

Hoi allemaal toch nog even een berichtje van mij voordat ik ga slapen. Jullie vermaken je eigen wel zo te horen. Al die kleine straatjes maakt zo'n dorpje extra gezellig. Ben benieuwd hoe het marktje is en wat ze daar allemaal hebben en idd om het eens op de fiets te bekijken. Nou veel plezier morgen ik ga slapen

• 10 Juli 2019 - 04:01

Patricia:

Hoi allemaal wat leuk om die verslagen weer te lezen.
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben en jullie je goed vermaken.
    Die dorpjes met die kleine steegjes lijkt me ook erg leuk om doorheen te lopen. Ik benieuwd naar je volgende verslagen.