Lucca, Pisa en the Canyon - Reisverslag uit Coreglia Antelminelli, Italië van Sylvia - WaarBenJij.nu Lucca, Pisa en the Canyon - Reisverslag uit Coreglia Antelminelli, Italië van Sylvia - WaarBenJij.nu

Lucca, Pisa en the Canyon

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

12 Juli 2019 | Italië, Coreglia Antelminelli

12-07-2019

Een paar dagen verder en we hebben weer leuke en mooie dingen gezien.
Woensdag zijn we op tijd naar het plaatsje lucca gegaan.
Er was daar in de ochtend een grote markt.
Ze hadden er vanalles, natuurlijk de groente en fruit kraampjes maar ook veel kleding schoenen en nog veel meer.
Leuk om er even overheen te lopen.
Na de markt liepen we door naar de stadspoort van lucca. We waren even aan het twijfelen ofdat we een Diets gingen huren maar hebben het toch maar niet gedaan. Lopend kan je toch makkelijker door de hele kleine straatjes.
Het was warm en best druk. Op een gegeven moment hadden we het wel gezien. We zijn nog wel een mooie kathedraal in geweest. Het was daar gelukkig even wat koeler.
Daarna reden we weer terug naar de camping.
Altijd blij als we weer veilig terug zijn want die Italianen rijden zo gevaarlijk.
We kleedde ons om en namen een verfrissende duik in het zwembad.
Savonds hebben we heerlijk gegeten in het restaurant op de camping.
De dag erna zijn we naar Pisa geweest.
Ook weer een warme dag maar het is wel de moeite waard om erheen te gaan.
We parkeerde de auto en konden de toren al zien. Van een afstandje leek de toren helemaal niet zo scheef te staan. Maar als je erlangs staat zie je pas dat hij best scheef staat.
We moesten wel lachen. Want als je de toren ziet krijg je meteen zin om daar van die poppetjes in te zetten, net als bij het spelletje hahaha.
We waren er optijd maar het was er al heel druk. Mensen uit de hele wereld die naar de scheve toren komen kijken.
Na de nodige foto’s zijn we nog even door het dorpje gelopen.
En hebben we bij de subway nog een heerlijk broodje gegeten.
Het strand ligt op een half uurtje rijden van Pisa dus besloten we om daar ook nog even heen te gaan.
Weer door het drukke verkeer van Italië.
Het was even zoeken naar een parkeerplaats bij het juiste strand. Er is maar één stuk strand wat gratis is bij de andere stranden betaal je meteen heel veel voor een bedje met parasol.
Het enige nadeel bij het gratis strand is dat het er stikt van de verkopers.
Ze lopen met kleedjes, kleren, zonnebrillen echt vanalles.
De kleedjes voor op het strand waren wel heel mooi. Brenda had een hele mooie gezien die wilde ze wel. En elke keer als die verkopers weer langs kwamen moest Brenda lachen en wees ze “ ja die mama die vind ik mooi “
En dat hadden ze natuurlijk door.
Dus we kwamen niet meer van ze af. Dus ik maar gevraagd hoe duur ze waren. 20 euro!
Veels te veel natuurlijk. Uiteindelijk konden we het voor 10 euro kopen maar ik vond het nog te duur. Maar die man bleef maar aandringen en hij haalde overal kleedjes vandaan in allerlei kleuren. En Brenda maar lachen. We hebben niks gekocht en zijn daarna naar huis gegaan. En zelfs als je het strand afloopt komen ze nog achter je aan.
Maar het strand was lekker en het water was warmer als in het zwembad op de camping.
Op de terugweg deden we nog wat boodschappen zodat we savonds wat makkelijks konden eten.
Weer een mooie dag in Toscane.
Vandaag hebben we iets heel anders gedaan als de drukke steden bezichtigen.
We zijn naar een kloof geweest waar je doorheen kan wandelen.
De weg ernaartoe was weer eens wat anders.
We hoefden nu niet uit te kijken voor Italianen maar we moesten goed oppassen voor de gaten in het kleine smalle bergweggetje.
En we zagen zelfs een slang de weg oversteken. Alleen Dick had de slang gezien.
Die trapte gelijk op de rem en zei SLANG!!!
Het was net Freek vonk,hij sprong uit de auto maar de slang was al weg. Hahahaha
Bij de Canyon aangekomen kregen we uitleg over wat we wel en niet moesten doen.
En ze hadden een belangrijke waarschuwing. Om 13:00 moesten we uit de kloof zijn want dan kon het gaan regenen en onweren en dan is het heel gevaarlijk in de kloof.
En we moesten allemaal goede schoenen aan hebben anders kwam je de kloof niet in. Gelukkig hadden we allemaal onze bergschoenen aan dus we kregen groen licht om te gaan.
We kregen een kaartje mee en moesten allemaal een helm op en daar gingen we.
Via een trappetje daalde we de canyon in.
Het eerste stuk was goed te doen. Je moest natuurlijk goed kijken waar je je voeten neerzette maar het eerste stuk konden we toch nog lopen zonder natte voeten te krijgen.
Daarna werd het lastiger en er waren plekken bij waar je echt door het water moest. In het begin was het nog niet zo diep maar uiteindelijk stonden we tot onze knieën in het water. Heerlijk soppend in onze schoenen liepen we verder. Het was er wel mooi.
We hielden de tijd in de gaten en draaide optijd om. Dick was nog een klein stukje verder gelopen maar door de storm van afgelopen week werd het steeds moeilijker lopen dus is hij ook omgedraaid.
We kwamen nog andere mensen van de camping tegen en die mochten maar tot het tweede gedeelte lopen en dan moesten ze terug. Wij hadden nog een stuk verder kunnen lopen. We waren toch wel blij toen we terug waren want wat loopt dat zwaar met je schoenen vol water.
Maar het was wel een hele leuke ervaring.
Eenmaal terug bij de auto waren we blij dat we onze schoenen uit konden trekken. En er kwam een hele sloot water mee hahah.
Lekker de slippertjes aan en we reden weer terug naar de camping.
Het was de bedoeling om lekker te gaan zwemmen maar helaas begon het te regenen en te onweren. Rond 16:00 was het droog en zagen we blauwe lucht we hebben toch een half uurtje kunnen zwemmen totdat ze ons het water uit kwamen halen. Er naderde een storm en ze wisten niet zeker of deze over de camping ging trekken. We zagen de donkere wolken al aankomen en het rommelde ook al. We liepen maar terug naar de tent en wachtte het af. Gelukkig hebben we alleen het randje van de storm gehad. Wel heel veel regen en wat gerommel maar gelukkig bleef het daarbij.
Savonds hebben we lekker pizza gegeten bij her restaurant op de camping.
Morgen de laatste dag in Toscane.
We gaan even een wasje draaien en wat opruimen. Voor de rest lekker rustig bij het zwembad.
Zondagochtend vertrekken we naar ons hotel voor een tussenovernachting daarna rijden we door naar Kroatië waar we ook een week zullen zijn.

• 13 Juli 2019 - 03:49

Patricia:

Super leuk verslag om te lezen. weer van alles beleefd . Die kloof was wel heel mooi om te zien natuurlijk . Wel grappig dat brenda zo,n lol had om die man met die kleedjes. Kijk maar goed uit op de weg met die Italianen als die zo gevaarlijk rijden. Jullie hebben weer mooie dingen gezien .

Groetjes van ons

• 14 Juli 2019 - 07:35

Oma:

Ik heb zo een beetje vakantie gevoel mee beleeft. Hihi die verkopers op het strand daar wordt je gek van die blijven aan de gang tot ze iets verkocht hebben. Hadden jullie geen spierpijn na de kloof, er zullen wel veel insecten rond gevlogen hebben zo bij het water. Jammer dat er nog geen foto's zijn misschien lukt het vanavond in het hotel. Gelooft gelijk dat je aan de poppetjes van de toren van pisa moet denken
    als je ernaast staat. Is tot nu toe weer een reis met mooie ervaringen en leuke dingen. Hoop dat er nog vele volgen. Kijk uit naar het volgende bericht. Zo reis ik een beetje mee haha. Doe voorzichtig met de reis en veel plezier nog. Liefs en dikke knuffel van oma