Van zon zee strand naar hoge bergen - Reisverslag uit Lienz, Oostenrijk van Sylvia - WaarBenJij.nu Van zon zee strand naar hoge bergen - Reisverslag uit Lienz, Oostenrijk van Sylvia - WaarBenJij.nu

Van zon zee strand naar hoge bergen

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

23 Juli 2019 | Oostenrijk, Lienz

23-07-2019

De tijd gaat snel, de dagen vliegen voorbij.
Vrijdag en zaterdag zijn we lekker op de camping gebleven. Overdag gezwommen en gesnorkeld en lekker gerelaxed. En savonds reden we naar een stadje om gezellig langs de souvenirs winkeltjes te lopen en aan de boulevard wat te drinken.
Ze hadden zelfs een kleine kermis staan.
En wat ook heel leuk was, ze hadden van die visjes die alle dode huidcellen van je voeten af halen.
Dat wilde ik wel eens doen en sidney en Brenda ook.
Eerst werden je voeten ontsmet en daarna mocht je ze laten zakken in een bak met heel veel van die visjes.
Het voelde echt heel apart aan. Net ofdat je voet slaapt en dan weer wakker word een beetje een kriebelend tintelend gevoel.
Maar na een kwartier voelde je voeten weer heerlijk zacht aan.
Zondag was de laatste dag in Kroatië.
We hadden voor vandaag nog een keer de dolfijnen tour geboekt.
Om 09:45 zaten we weer op de boot bij Karlo en Mirta.
We vaarde de haven uit. En Mirta zag meteen een moeder met een jong. En daarna zagen we nog een dolfijn. We probeerde het ook nog wat verderop in de zee maar de wind stond dit keer verkeerd. De golven waren best hoog en de boot botste soms hard op het water.
Helaas hadden we dit keer dus minder geluk met de dolfijnen. Maar goed dat weet je van te voren het blijven wilde dieren en ze laten zich niet altijd makkelijk zien. Het was alsnog gezellig op de boot.
Voordat we terugreden sten we nog lekker een ijsje. Het was weer warm aan het worden. Dus toen we terugkwamen op de camping hebben we ons omgekleed en een duik in de zee genomen.
Savonds waren we lekker gaan eten in het restaurant en hadden we alvast wat dingen ingepakt.
De volgende ochtend hebben we als eerste de tent ingepakt en daarna hebben we nog even gezwommen en gesnorkeld en wat gedronken aan de poolbar. Oja en ik heb met sidney en Brenda nog even meegedaan met de aqua airobics les. Hahaha best grappig om te doen.
Daarna was het echt tijd om Kroatië te verlaten.
Dit was de eerste keer Kroatië voor ons en we weten nu al dat we hier zeker nog eens naar terug gaan. Er zijn nog genoeg plekken die we nog willen zien.
De rit naar Oostenrijk duurde een kleine 5 uur.
In Oostenrijk hebben we het hotel geboekt waar we drie jaar geleden ook zaten.
Een heel mooi hotel op 2000 m hoogte.
Het weggetje naar boven is altijd erg leuk om te rijden. Wij kennen het weggetje al maar de eerste keer dat we hem reden was het toch wel even goed uitkijken. En ook nu kwamen we op de weg naar boven een grote vrachtwagen tegen. Dus konden we in zijn achteruit op zoek naar een plekje zodat de vrachtwagen kon passeren.
Eenmaal boven parkeerde we de auto en liepen we naar de receptie. De eigenaar kende ons nog en had ook al alles voor ons klaarliggen. Heel netjes allemaal.
We hadden een kamer op de hoek dus uitzicht aan twee kanten. Super!!
We friste ons eigen op en gingen naar het diner.
We hoopte op een plekje aan het raam dat hadden we de vorige keer ook en dan heb je prachtig uitzicht op de bergen.
En we hadden geluk we zaten zelfs maar 1 tafeltje verwijderd van die we drie jaar geleden hadden. Aan het raam.
Het eten is hier altijd heel goed. Sochtends heerlijk ontbijt. En bij het ontbijt kan je je lunch samenstellen en meenemen. En savonds altijd lekker diner of lopend buffet.
En als je optijd terug bent kan je om 16:00 nog koffie/thee met gebak eten.
Na het eten hebben we buiten nog een rondje gelopen en zijn we optijd gaan slapen.
De dag erna wilde we met de kabelbaan omhoog om in het nationaal park hohe tauern te gaan lopen.
Na het heerlijke ontbijt kochten we een kaart waarmee we heel veel dingen gratis konden doen. We hebben de kaart voor drie dagen gekocht en als je hem slim gebruikt kan je de kosten er wel uit krijgen.
We gingen met de kabelbaan omhoog en hebben daar een heel mooie wandeling gemaakt. We hadden prachtig weer en hadden overal mooi uitzicht.
We zijn ook nog naar een kruis gelopen dat was wel even een klim maar we hebben her gehaald. Op de terugweg zagen we opeens een grote roofvogel boven ons vliegen.
Ik heb er snel wat foto’s van gemaakt voordat hij zo hoog ging vliegen dat we hem niet meer konden zien. In het hotel hebben we de foto’s bekeken en zijn we erachter gekomen dat het om een vale gier ging. Wel leuk om die een keer in het wild te zien.
Sidney en ik hebben de kabelbaan teruggenomen en Dick en Brenda gingen lopend naar beneden. Brenda wilde graag langs de paardjes lopen die daar altijd op het pad staan.
Eenmaal terug in het hotel hebben we nog even gebak en thee/koffie gedronken en daarna hebben we nog even gezwommen.
Rond 18:30 zaten we weer lekker te eten.
Het was weer een mooie dag.
Morgen word het 34 gr. Dus we gaan op zoek naar een zwembad. Die zijn ook gratis met de kaart.

• 24 Juli 2019 - 16:20

Oma:

Inmiddels weer bijna op het einde van de vakantie, wat gaat dat toch altijd vlug. Nu in de bergen wandelen is ook mooi zeker met de toppen van de Alpen.
    Als kind heb je er al veel gelopen. Leuk dat jullie toch weer teruggegaan zijn naar het hotel van 3 jaar terug en dat ze jullie nog kende. Hoop dat het daar niet zo warm wordt als in Nederland, want dan is het voor wandelen te warm en moeten jullie op zoek naar een zwembad of bergmeertje. Nog veel plezier de laatste dagen liefs mama (oma)