Zon, zee en strand - Reisverslag uit Omišalj, Kroatië van Sylvia - WaarBenJij.nu Zon, zee en strand - Reisverslag uit Omišalj, Kroatië van Sylvia - WaarBenJij.nu

Zon, zee en strand

Door: Sylvia

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

18 Juli 2019 | Kroatië, Omišalj

18-07-2019

Alweer een paar dagen geleden dat ik een reisverslag erop gezet heb.
In de tussentijd hebben we heel veel mooie en leuke dingen gezien.
De laatste dag in Toscane hebben we heerlijk gerelaxed. Sochtends de was gedaan en de rest van de dag gezwommen. Savonds alvast wat spullen opgeruimd in de auto.
De volgende dag reden we vanuit Toscane naar een klein plaatsje vlakbij Udine ( Italië. )
Hier hadden we een hotelletje geboekt omdat we de afstand naar Kroatië te groot vonden om in één keer te rijden.
Het zag er erg leuk uit.
Het gebouw is 800 jaar oud en de aankleding van de kamer was ook allemaal met oude accessoires. Heel erg gezellig. Wat ik als eerste deed toen we op onze kamer waren was douchen. Even heerlijk al de zonnebrand enzo eraf. Het sop was gewoon bruin hahaha. Op de camping hadden we natuurlijk ook wel een douche maar dat is toch meestal even snel snel.
Na het douchen gingen we naar het enige restaurant wat in de buurt was. Dit hoorde ook bij het hotel. Gelukkig ging het om 19:00 open want we hadden best honger en nergens in de buurt was er iets anders te vinden.
Ze hadden een vast menu. Echte Italiaanse gerechtjes. En als drinken kon je alleen maar kiezen uit water of wijn.
We hebben lekker gegeten en zelfs de kinderen vonden het lekker en ook leuk om eens in zo een echt Italiaans restaurantje te eten. We waren ook weer de enige buitenlanders die er te bekennen waren. En dat vinden wij altijd het leukste.
Die nacht hebben we heerlijk geslapen. Even geen beestjes hahaha dat is ook wel even fijn en geen haan die midden in de nacht al begint te roepen hahaha.
De volgende dag een heerlijk ontbijt. En daarna reden we aan naar Kroatië.
We hadden er heel veel zin in.
Een nog onbekend land voor ons, heel benieuwd wat we daar allemaal gaan zien.
Binnen 2,5 uur waren we er.
De camping zag er echt super mooi uit. Heel erg luxe allemaal. We hadden een mooie plek dichtbij het strand. De kinderen hebben even meegeholpen met de tent opzetten en sprongen daarna gelijk in de zee.
Gelukkig was het deze dag bewolkt want het was best warm al zonder zon.
Toen we klaar waren zijn we wat boodschappen gaan halen. De winkel zat om de hoek dus dat was makkelijk. Savonds hebben we de camping verder ontdekt.
Echt een heel mooie camping met mooie grote staanplaatsen.
De volgende dag zijn we als eerste naar de grootste druipsteengrotten van Europa geweest. Buiten was het al warm dus het was fijn om even de koude grotten in te gaan.
Het is er heel het jaar tussen de 13 en 15 graden.
De gids vertelde kort over de grot en daarna had je de tijd om zelf te kijken en foto’s te maken.
Mooi om te zien.
Ondertussen was de temperatuur buiten alweer verder opgelopen. Dus toen we terugkwamen hebben we ons ongekleed en zijn we met zijn allen gaan snorkelen in de zee bij de camping.
Het water was heerlijk. Het zwembad was zelfs kouder als de zee dus we hebben heerlijk in de zee gezwommen.
We zagen verschillende vissen, zeekomkommers en zee- egels.
In de middag reden we nog even langs de winkel. Ik wilde graag zo een luchtbedje waar je heerlijk op kan zonnen in het water. Brenda wilde er ook één en sidney en Dick kwamen op het idee om een opblaasboot te kopen. Dat kost hier allemaal niks. De boor hadden we zo gevonden maar er zaten geen peddels bij dus we hebben het halve eiland afgezocht naar peddels hahahah. Maar ze hebben nu een boot en wij onze luchtbedden. Dus eenmaal terug op de camping alles opgepompt en hup het water weer in.
Nou op zo een luchtbedje kan ik het heel de dag wel volhouden. Hahaha. En Sidney zat heerlijk in de boot.
Tot nu toe bevalt deze camping echt super goed. Elke ochtend halen we verse broodjes bij de bakker en je kunt zo vanuit je tent de zee i lopen. Super!!!
Morgen gaan we de dolfijnentour maken die ik vanuit Toscane al geboekt had.
We zijn al jaren opzoek naar iemand die dat goed organiseert en dan niet van die standaard toeristen bootjes waar je met zijn allen om een paar dolfijnen heen vaart.
Dus we zijn heel benieuwd hoe het gaat zijn.
We hebben er allemaal heel veel zin in!!!

• 18 Juli 2019 - 18:06

Patricia:

Weer een leuk verslag met leuke dingen die jullie gedaan hebben.
    En al veel gezien ook gaaf hoor. Veel plezier nog.

Groetjes van ons.

• 19 Juli 2019 - 10:55

Oma :

Ha die vakantiegangers heb ondertussen ook al wel zin om de zee in te gaan na al die verhalen. De foto's van de grot waren mooi en idd heerlijk koel. Nu weer bijna aan het vervolg van de reis toe, wat gaat het snel en wat zullen jullie bruin terugkomen na al dat mooie weer. Vandaag komen Dennis en Janine terug voor die zit het er al weer op. Hopelijk hebben jullie in Oostenrijk ook zulk mooi weer. Nou nog veel zwem, snorkel en zon plezier. Liefs. Oma